Preview

Business training as a variation of educational technologies in staff development

Abstract

In the highly competitive business world, companies must count on the professional staff. The training and development of the staff take increasingly greater place in human resource management. Based on the analysis of scientific literature and personal involvement in the process of personnel training, the author makes an attempt to compare the business training and social technologies, specifies types of training and determines conditions of their success.

About the Author

Elizaveta Nechaeva
Russian State University for the Humanities; VTB24 Bank
Russian Federation


References

1. Вачков И.В., Дерябо С.Д. Окна в мир тренинга. СПб.: Речь, 2004. С. 52.

2. Макшанов С.И. Психология тренинга. СПб.: Образование, 1997. С. 77.

3. Солтицкая Т.А. Тренинг продаж. СПб.: Высш. шк. менеджмента, 2008. С. 208.

4. Беляев М.К. Управление персоналом на предприятии: социально-психологические проблемы. Тренинг персонала. Волгоград: ВолгГАСУ, 2014. С. 115.

5. Григорьев Д.А. Бизнес-тренинг: как это делается? М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. С. 65.

6. Платов В.Я. Деловые игры. М.: Профиздат, 1991. С. 60.

7. Вербицкий А.А. Деловая игра как форма контекстного обучения и квазипрофессиональной деятельности студентов // Вестник МГГУ им. М.А. Шолохова. 2009. № 4. С. 78.

8. Михайлова Л.Л. Тренинг как метод. Технологии реализации тренерских ролей. Иркутск: Изд-во БГУЭП, 2012. С. 119.

9. Синамати А.М. Тренинг - это маленькая жизнь. СПб.: Речь, 2005. С. 62.


Review

For citations:


Nechaeva E. Business training as a variation of educational technologies in staff development. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2015;(2):66-71. (In Russ.)

Views: 236


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)