Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

Ontology of cinema and ontology of animation

Abstract

The article is devoted to substantiation of presence at the animation different from the cinema ontology applied to the description and construction of theoretical model of ontology of the “matrix container” used by animation, conceptually and terminologically correlated to theoretical model of “the matrix container” used by cinema, through their comparison.

About the Author

Sergey Schtein
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Кривуля Н.Г. Аниматология. Эволюция мировых аниматографий: В 2 ч. Ч. 1 / Ред. Я.Е. Лев. М.: Аметист, 2012. С. 5-6.

2. Штейн С.Ю. Онтология кино и деонтологизация кинематографического материала // Вестник РГГУ. Серия «Философия. Социология. Искусствоведение». 2015. № 1. С. 130-138.

3. Штейн С.Ю. Онтология кино и проблематизация ключевых вопросов теоретического киноведения // Артикульт. 2013. № 2 (10). С. 98-106.

4. Щедровицкий Г.П. Исходные представления и категориальные средства теории деятельности // Щедровицкий Г.П. Избранные труды. М.: Школа культурной политики, 1995. С. 233-280.

5. Штейн С.Ю. Онтология кино и онтология звукозаписи // Вестник РГГУ. Серия «Философия. Социология. Искусствоведение». 2015. № 2. С. 140-149.


Review

For citations:


Schtein S. Ontology of cinema and ontology of animation. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2016;(1):106-116. (In Russ.)

Views: 227


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)