On specificity of realistic painting in Germany in the late 19th century. Analytical case of creative method and pedagogical system of Anton Ažbe
Abstract
References
1. Сарабьянов Д.В. Русская живопись XIX века среди европейских школ. М.: Советский художник, 1980. С. 107, 112.
2. Morrin P. Some remarks on resent Azbe Scholarship [Электронный ресурс] // Slovene Studies Journal. PRINCETON University, Princeton, Publication for 1979. № 1. P. 26. URL: http://journals.lib.washington.edu/index.php/ssj/issue/view/348 (дата обращения: 17.12.2015).
3. Молева Н., Белютин Э. Школа Антона Ажбе: К вопросу о путях развития художественной педагогики на рубеже XIX-XX веков. М.: Искусство, 1958.
4. Барановский В.И., Хлебникова И.Б. Антон Ажбе и художники России. М.: Изд-во МГУ, 2001.
5. Anton Ažbe in njegova šola. Katalog in zbornik. Ljubljana: Narodna galerija, 1962.
6. Tršar M. Anton Ažbe. Ljubljana: Zalozba Park, 1991.
7. Добужинский М.В. Воспоминания. М.: Наука, 1987. С. 152.
8. Ambrožič K. Wege zur Moderne und die Azbe-Schule in München // Pota k Moderni in Ažbetova šola v Münchnu. Weisbaden; Ljubljana, 1988-1989. С. 200, 216 (при меч. 48).
9. Грабарь И.Э. Моя жизнь: Автомонография. М.; Л.: Искусство, 1937. C. 130.
10. Slovenski impresionisti in njihov čas 1890-1920: vodnik po razstavi, 23. april 2008-8. februar 2009 [Elektronski vir] / Ljubljana: Narodna galerija, 2012. URL: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-XZV7ONLA/ (дата обращения: 13.12.2016).
11. Турчин В.С. По лабиринтам авангарда М.: Изд-во МГУ, 1993. С. 37 [Электронный ресурс] // Электронная библиотека Bookscafe.Net. URL: http://bookscafe.net/read/turchin_v-po_labirintam_avangarda-163486.html#p37 (дата обращения: 15.02.2015).
12. Hans Hofmann [Электронный ресурс]. URL: http://www.hanshofmann.org/ (дата обращения: 03.02.2015).
Review
For citations:
Meretskaya Yu. On specificity of realistic painting in Germany in the late 19th century. Analytical case of creative method and pedagogical system of Anton Ažbe. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2016;(4):104-113. (In Russ.)