Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

Reading activity of youth in Chelyabinsk region: experience of the study

Abstract

The article gives a picture of the reading among Russian students, studying in higher education institutions of Chelyabinsk region. The main socio-psychological and demographic characteristics of young readers, the frequency of their reading, and reader orientations are analyzed. Particular emphasis is placed on the role of the phenomenon of fashion and Internet technologies in stimulating the reader’s activity of young people.

About the Author

Damir M. Khafizov
Chelyabinsk State Institute of Culture; Scientific Library of the South Ural State University.
Russian Federation

Khafizov Damir M. – postgraduate student, Department of Sociology and Culturology; chief librarian. 



References

1. Советский читатель: опыт конкретно-социологического исследования. М.: Книга, 1968. 343 с.

2. Книга и чтение в жизни небольших городов. М.: Книга, 1973. 328 с.

3. Книга и чтение в жизни советского села: проблемы и тенденции. М.: Книга, 1978. 181 с.

4. Аскарова В.Я. Изучение читательской моды как средство совершенствования руководства чтением художественной литературы: Дис.... канд. пед. наук. Л., 1984. 251 c.

5. Государственные и муниципальные образовательные организации высшего образования (на начало учебного года) //Территориальный орган Федеральной службы государственной статистики по Челябинской области. URL: https://goo.gl/FNn854 (дата обращения: 09.11.2017).

6. Индикаторы образования 2016: Стат. сб./Под. ред. Л.М. Гохберг, И.Ю. Забатурина, Н.В. Ковалева. М.: НИУ ВШЭ, 2016. С. 154-156.


Review

For citations:


Khafizov D.M. Reading activity of youth in Chelyabinsk region: experience of the study. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2017;(4/1):57-63. (In Russ.)

Views: 197


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)