Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

Business technology for the nowadays theatrical art’s promotion

Abstract

The article explores the current Russian theatrical market. In the 1990s the economic regime changes reintroduced private enterprise. The appearance of the independent theatrical platforms and the development of the media gave an opportunity for independent artistic practice. The “input barrier” to the theatrical industry was destructed and the competition between the theatrical organizations intensified. So in this market changes the art surviving was referred to the marketing promotion technologies. The article analyzes principal marketing elements. It is the first study of the SMM-technology for theatrical needs in Russia. Also for the first time the lateral marketing method is designated as an innovative marketing instrument, based on non-standard thinking for the development of creative and original promotional strategies.

About the Author

Alexandra E. Knyazeva
Russian Institute of Theatre Art (GITIS).
Russian Federation
Knyazeva Alexandra E. – postgraduate student.


References

1. Сибрук Д. Nobrow. Культура маркетинга. Маркетинг культуры. М.: Ад Маргинем, 2015. С. 32-33.

2. Колбер Ф. Маркетинг культуры и искусства. СПб.: АртПресс, 2004. С. 151.

3. Рубинштейн А.Я., Музычук В.Ю. Между прошлым и будущим российской культуры//К проекту закона «О культуре в Российской Федерации». М.: ГИИ, 2015. С. 14.

4. Игнатьева Е.Л. Экономика культуры. М.: ГИТИС, 2013. С. 73.

5. Рубинштейн А.Я. Размышления о ближайшем будущем театра//Культура России. 2000-е годы/Под ред. Е. Костиной. СПб.: Алетейя, 2012. С. 381.

6. Котлер Ф., Шефф Дж. Все билеты проданы. Стратегии маркетинга исполнительских искусств. М.: Классика-XXI, 2004. С. 68.

7. Халилов Д. Маркетинг в социальных сетях. М.: МИФ, 2016. С. 39.

8. Definition and synonyms of lateral thinking //Macmillan Dictionary. URL: http://www.macmillandictionary.com/dictionary/british/lateralthinking (дата обращения: 11.12.2017).

9. Де Боно Э. Серьезное творческое мышление //Readli.net. URL: http://readli.net/chitat-online/?b=164823&pg=2 (дата обращения: 11.12.2017).

10. Абанкина Т.В. Модель многоканального финансирования организаций культуры: социальное партнерство культуры, власти и бизнеса//Культура России. 2000-е годы/Отв. ред. Е.П. Костина. СПб.: Алетейя, 2012. С. 61.


Review

For citations:


Knyazeva A.E. Business technology for the nowadays theatrical art’s promotion. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2017;(4/1):110-126. (In Russ.)

Views: 321


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)