The subject matter of philosophy as an issue of the modern times register. Towards the stylistics of the educational course
Abstract
About the Authors
Vladislav M. KarelinRussian Federation
Karelin Vladislav M. – Ph.D. in Philosophy, Department of Social Philosophy, Faculty of Philosophy.
Natalia I. Kuznetsova
Russian Federation
Kuznetsova Natalia I. – Dr. in Philosophy, professor, Department of Modern Problems of Philosophy, Russian State University for the Humanities; chief researcher.
References
1. Поппер К. Логика научного исследования: пер. с англ./под общ. ред. В.Н. Садовского. Москва: Республика, 2005. С. 78.
2. Поппер К. Открытое общество и его враги: в 2 т.: пер. с англ./под общ. ред. В.Н. Садовского. Москва: Международный фонд «Культурная инициатива», 1992. Т. 2. С. 478.
3. Мейясу К. После конечности: эссе о необходимости контингентности/пер. с франц. Л. Медведевой. Екатеринбург; Москва: Кабинетный ученый, 2015.
4. Ленин В.И. Три источника и три составных части марксизма//Ленин В.И. Полн. собр. соч.: в 55 т. 5-е изд. Москва: Изд-во полит. литературы, 1973. Т. 23. С. 43.
5. Аристотель. Метафизика//Аристотель. Соч.: в 4 т. Т. 1./под ред. В.Ф. Асмуса. Москва: Мысль, 1976. С. 68.
6. Ясперс К. Введение в философию: пер. с нем./под ред. А.А. Михайлова. Мн.: Пропилеи, 2000.
7. Рассел Б. История западной философии: пер. с англ./под общ. ред. В.Ф. Асмуса. Москва: Изд-во политической литературы, 1959. С. 7.
8. Карелин В.М., Кузнецова Н.И., Грифцова И.Н. «Философия» как учебный курс: смена концепта//Высшее образование в России. 2017. № 10 (216). С. 64-74.
9. Степин В.С. Научная рациональность в техногенной культуре: типы и историческая эволюция//Вопросы философии. 2012. № 5. С. 18-25.
10. Бек У. Общество риска. На пути к другому модерну/пер. с нем. В. Седельника, Н. Федоровой. Москва: Прогресс-Традиция, 2000.
Review
For citations:
Karelin V.M., Kuznetsova N.I. The subject matter of philosophy as an issue of the modern times register. Towards the stylistics of the educational course. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2017;(4/2):298-305. (In Russ.)