Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

The consumption as a method of constructing social identity

Abstract

The article deals with the specifics of sociological analysis of the consumption phenomenon in the socio-cultural practices of everyday life, caused by the system of values orientations. Particular attention is paid to disclosure of the symbolic nature of the modern consumption, forming a “reified” signs / symptoms of the membership of particular social status group and socio-cultural identity.

About the Author

Svyatoslav Vorozheykin
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Ильин В.И. Поведение потребителей // Энциклопедия маркетинга [Электронный ресурс]. URL: http://www.marketing.spb.ru/read/m7/8.htm (дата обращения: 21.09.2015).

2. Ильин В.И. Постструктурализм, деконструктивизм, постмодернизм. М.: Интрада, 1996. С. 179.

3. Thomas M.J. Consumer market research: does it have validity? Some post-modern thoughts // Marketing Intelligence & Planning. 1997. Vol. 15. № 2. P. 57.

4. Эйнджел Д., Блекуэлл Р., Миниард П. Поведение потребителей. СПб.: Питер, 2007. С. 135.

5. Schiffman L.G., Kanuk L.L. Consumer Behavior. L.; Sydney; Toronto: Prentice Hall International, Inc., 1997. P. 205.

6. Бурдье П. Социология социального пространства. М., 2007. С. 87.

7. Веблен Т. Теория праздного класса. М.: Прогресс, 1984. С. 145.

8. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. М.: Алгоритм, 2006. С. 17.

9. Алешина И.В. Поведение потребителей. М.: Экономисть, 2006. С. 525.

10. Чепурных В.И. Потребление как способ конструирования идентичности. СПб., 2009. С. 234.


Review

For citations:


Vorozheykin S. The consumption as a method of constructing social identity. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2015;(2):57-61. (In Russ.)

Views: 226


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)