Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

Problems of the preservation and actualization of the memory of the Great Patriotic War among modern children and adolescents

Abstract

The article presents the results of an interregional study of children and adolescents on the theme of the Great Patriotic War. The main sources of transmission of information about the Great Patriotic War for the young are the family and school. The emergence of new mechanisms to preserve the memory of the Great Patriotic War, along with the traditional, has a greater influence on the interest of children and adolescents in the topic, as well as the availability of information about the events of that distant war for the new generations.

About the Author

Elena Kolosova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Афанасьева А.И., Меркушин В.И. Великая Отечественная война в исторической памяти россиян // Социологические исследования. 2005. № 5. С. 11.

2. Историческая память: преемственность и трансформации («круглый стол») // Социологические исследования. 2002. № 8. С. 78.

3. О войне и не только // Библиогид: Сайт рекомендательной библиографии РГДБ [Электронный ресурс]. URL: http://bibliogid.ru/novye-knigi/kontekst/2203-o-vojne-i-ne-tolko (дата обращения: 10.12.2015).

4. Сороковые роковые // Библиогид: Сайт рекомендательной библиографии РГДБ [Электронный ресурс]. URL: http://bibliogid.ru/krug-chteniya/obzory/2184-sorokovye-rokovye (дата обращения: 10.12.2015).

5. Колосова Е.А., Губанова А.Ю. Тема Великой Отечественной войны в чтении детей и подростков: межрегиональное исследование // Человек и общество в условиях войн и революций: Материалы II Всероссийской научной конференции (15 декабря 2015 г., Самара, СамГТУ). Вып. 2 / Под ред. Е.Ю. Семеновой. Самара, 2015. С. 210.


Review

For citations:


Kolosova E. Problems of the preservation and actualization of the memory of the Great Patriotic War among modern children and adolescents. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2016;(2):99-104. (In Russ.)

Views: 198


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)