Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

Study of the ethno-functional aspect in folklore images for children of senior preschool age

Abstract

The article reveals the significance of the ethnic function of the figurative content of the socially-emotional development of preschool children and gives results of interviewing children of the senior preschool age, conducted with the purpose of studying the features of folklore images.

About the Authors

Natalia Ivanova
Cherepovets State University
Russian Federation


Albina Sumarokova
Kindergarten № 63 (Moscow)
Russian Federation


References

1. Ань Н.М. Развитие эмоционального интеллекта // Ребенок в детском саду. 2007. № 5.

2. Сухарев А.В. Этнофункциональная парадигма в психологии: Теория развития и эмпирические исследования. М.: Институт психологии РАН, 2008. С. 576.

3. Бычков В.В. Эстетическая сущность искусства // Ориентиры. Вып. 2. М., 2003. С. 27-64.

4. Елисеев И.А., Полякова Л.Г. Словарь литературоведческих терминов. Ростов н/Д: Феникс, 2002. С. 125.

5. Юдин Ю.И. Народное творчество и народная культура в педагогическом учении Ушинского // К.Д. Ушинский и русская школа. М., 1994. С. 138-139.

6. Шапорева А.А. Роль этнической функции содержания сказок в гармонизации взаимодействия когнитивной и эмоциональной сторон отношений у детей и подростков: Дис. ... канд. психол. наук. Российская академия образования. Психологический институт. М., 2007.


Review

For citations:


Ivanova N., Sumarokova A. Study of the ethno-functional aspect in folklore images for children of senior preschool age. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2017;(2):68-73. (In Russ.)

Views: 136


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)