Towards the problem of “open” texts on stage: the performances “An Actress is Needed to Play a Dramatic Part (The Forest)” and “The Last Concert But One of Alice in Wonderland” by Yury Pogrebnichko
Abstract
About the Author
Galina ShmatovaRussian Federation
References
1. Эко У. Роль читателя. Исследования по семиотике текста. СПб., 2007. С. 9.
2. Лиотар Ж.-Ф. Заметка о смыслах «пост» // Иностранная литература. 1994. № 1. С. 60.
3. Леман Х.-Т. Постдраматический театр. М., 2013. С. 45-46.
4. Годер Д. Жестокий романтик // Итоги. 2000. № 21.
5. Бояджиев Г., Дживелегов А. История западноевропейского театра от возникновения до 1789 года. М.; Л., 1941. С. 103.
6. Смирнов А. Английский театр в эпоху Шекспира // Очерки по истории европейского театра. СПб., 1923. С. 177.
7. Погребничко Ю. Театр, может, штука и никчемная, но какая-то легкая… Как цветы // Afisha.ru [Электронный ресурс]. URL: http://vozduh.afisha.ru/art/teatr-mozhet-shtuka-i-nikchemnaya-no-kakayato-legkaya-nu-kak-cvety/ (дата обращения: 17.12.2014).
Review
For citations:
Shmatova G. Towards the problem of “open” texts on stage: the performances “An Actress is Needed to Play a Dramatic Part (The Forest)” and “The Last Concert But One of Alice in Wonderland” by Yury Pogrebnichko. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2015;(1):120-129. (In Russ.)