Preview

RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies

Advanced search

The ontology of the cinema and ontology of sound recording

Abstract

Article is devoted to the separation of a sound recording from the structural integrity of the knowledge model of ontology of the cinema, and to forming its separate ontology, which could to be considered as primary for ontogenesis of sound recording, along with preliminary consideration of possible ontological functions of sound recording invarious situational contexts.

About the Author

Sergey Schtein
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Штейн С.Ю. Oнтология кино и проблематизация ключевых вопросов теоретического киноведения // Артикульт. 2013. № 2 (10). C. 98-106.

2. Штейн С.Ю. От теории к методологии кино // Вестник ВГИК. 2015. № 1 (23). С. 26.

3. Штейн С.Ю. Онтология кино и деонтологизация кинематографического материала // Вестник РГГУ. Cерия «Философия. Социология. Искусствоведение». 2015. № 1. С. 130-138.

4. Штейн С.Ю. Теоретическая модель онтологии кино как знаниевая матрица целостной кинотеории // Вестник РГГУ. 2014. № 14 (136). Серия «Культурология. Искусствоведение. Музеология». С. 214-225.

5. Штейн С.Ю. От теории к методологии кино // Вестник ВГИК. 2015. № 2 (24). С. 23-25.

6. Щедровицкий Г.П. Исходные представления и категориальные средства теории деятельности // Щедровицкий Г.П. Избр. тр. М.: Шк. культ. полит., 1995. С. 257-263.

7. Соколов В.С. О теоретическом и эмпирическом уровнях киноведения // Кино: методология исследования. М.: Искусство, 1984. С. 57.


Review

For citations:


Schtein S. The ontology of the cinema and ontology of sound recording. RSUH/RGGU BULLETIN. Series Philosophy. Social Studies. Art Studies. 2015;(2):140-149. (In Russ.)

Views: 153


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6401 (Print)
ISSN 2073-6401 (Online)